Regulátoři varují před SkyWay Capital

Regulátoři varují před SkyWay Capital

Novozélandská FMA rozšířila řadu národní regulačních úřadů, které varují před projektem SkyWay Capital.

SkyWay se prezentuje jako automatizovaný nadzemní dopravní systém podobný vlakům, u něhož rychlost může dosahovat až 500 km/h. Tento projekt je ve vývoji a nabízí lidem, aby do něj investovali formou nákupu akcií a vydělali peníze.

Společnost First Skyway Invest Group Limited, která za projektem stojí, sídlí v Londýně.

Ovšem podle regulačních orgánů České republiky, Belgie, Nového Zélandu, Estonska a Litvy je SkyWay Capital projekt, který nemá oprávnění nabízet jakýkoliv typ investic.

Belgický regulační úřad FSMA dokonce konstatoval, že SkyWay Capital vykazuje znaky pyramidové hry. To by znamenalo, že žádné skutečné obchodní aktivity neprobíhají, žádný dopravní systém ve vývoji není, pouze se od veřejnosti vybírají a přerozdělují peníze.

Podobné články

50 komentářů

  1. Horak

    neviem, na čo stavaju skušobne polygony za miliony eur, ved ked sa ide postaviť novy mst, ktory ešte nikde nestoji, tiež najprv nepostavia skušobny most a ked vyhovie, potom postavia druhy vedla . Veď statici aj dynamici vedia spočitať presne všetko okolo strunovej aj priehradovej konštrukcie sky way., stlpy, Stači vyprojektovať a stavať, a nie 40 rokov vyvyjať a skušať

    Odpovědět
    1. JP

      Ano, to už jsme tu měli, modely, které nefungují tak, jak by měly v reálu. Taky můžu postavit raketu, zvedat jí lanem do 20 metrů a tvrdit, že bude lítat na Mars za pět hodin. Ukažte mi jedno video se SkyWay v reálném provozu nebo jeho reálnou výstavbu někde ve městě. Neukážete, protože neexistuje žádná produkční verze.

  2. Tom

    V SAE se staví jen další „showroom“ a lunapark (polygon pro předvádění veřejnosti). Je podobný tomu v Marina Horce. Nejde o žádný projekt, který by zajišťoval reálnou přepravu a mohl vydělávat na skutečně poskytované službě.

    Jen se ukázalo, že v SAE je dost lidí ochotných do nejistého projektu vložit peníze, takže se podvodníkům ze Skyway vyplatí předvést přímo v jejich zemi své technologické DEMO – aby to nadšení vydrželo déle a vybralo se více peněz.

    Odpovědět
    1. JP

      Článek o tom, jak paní od Skyway chválí Skyway. Nic to nedokazuje.

  3. lopset

    Skyway prezentace sice ukazují zásadní rozpory s newtonovskou fyzikou, ale naproti tomu jsou pěkně barevné a výtvarně kvalitně zpracované. Já si myslím, že skyway má ještě několikaletou skvělou budoucnost. Nicméně pro zhodnocení svých investic raději použiji osvědčenou metodu sázek na skořápky na Alexanderplatz v Berlíně.

    Odpovědět
  4. David

    https://www.actu-transport-logistique.fr/ferroviaire/systeme-de-transport-innovant-skyway-marque-des-points-dans-les-emirats-arabes-unis-511679.php

    https://www.khaleejtimes.com/news/transport/photos-travel-around-dubai-in-sky-pods-at-150kmph-

    https://www.technology.org/2018/09/20/roads-of-the-future-what-they-will-look-like/

    https://cleantechnica.com/2018/05/30/better-than-oil-how-innovative-transport-might-become-a-big-deal-in-uae/

    https://www.dailymercury.com.au/news/could-futuristic-sky-rail-launch-in-mackay-soon/3389607/

    https://www.latfusa.com/article/2018/4/the-future-of-elevated-transportation-showcases-in/

    http://menafn.com/1096716026/UAE-Unibus-A-lighter-affordable-travel-option

    https://www.metrorailnews.in/innovative-skyway-technologies-future-transportation/

    http://en.republika.co.id/berita/en/national-politics/17/04/11/onw6of414-skyway-lures-visitors-of-railwaytech-2017-with-railstring-technology

    https://youtu.be/-bkg-pFr4IA

    https://youtu.be/PWHEPIhbsmo

    https://youtu.be/xHAQBHbxgyw

    PODLE MÉHO NEJLEPŠÍ ODKAZ
    RTA UAE :
    https://www.rta.ae/wps/portal/rta/ae/home/news-and-media/all-news/NewsDetails/hamdan-bin-mohammed-inspects-rta-autonomous-mobility-and-ai-projects

    Máme to ale dost dobrý komparz co ???

    https://youtu.be/Y1B4u_mRy4Q

    Tímto začala výstava inovačního centra v emirátu sarjah.

    Takže můžeme veřejně prohlásit že,

    vysocí představitelé spojených arabských emirátů

    „.Jsou tak blbý že naletěli jednomu bělorusovi na pyramidovou hru 😀 jak můžou být tak tupí to nepochopím.“

    A nebo se jedná o seriózní investici do technologie.
    Která dá pojmu doprava nový význam.

    Zdravím pana JP

    Odpovědět
    1. JP

      Váš nejlepší odkaz (https://www.rta.ae/wps/portal/rta/ae/home/news-and-media/all-news/NewsDetails/hamdan-bin-mohammed-inspects-rta-autonomous-mobility-and-ai-projects) je tisková zpráva vydaná samotným Skyway, text si psali sami.

      Pak tu máme směsici dalších tiskových zpráv a materiálů Skyway, či dokonce placené reklamy (https://cleantechnica.com/2018/05/30/better-than-oil-how-innovative-transport-might-become-a-big-deal-in-uae/ – u tohoto článku je přímo uvedeno „sponsored content“). Pak jsou tu články o výstavách konceptů a jedna dráha s konceptem, který se mi nezdá, že by jezdil tak rychle, jak má.

      Takže se tu už x let dělají výstavy konceptů, to víme dlouho. Máte tu něco funkčního, důkaz o smlouvě na budování skutečných drah? Nebo se pořád jen všude staví koncepty?

  5. Laco

    Nuz pani, ktori tu podozrievaju SW z pyramidovych hier a uvadzaju tu vyhlasenia z Belgicka Litvy, N
    Zelandu a CNB, tak tieto inforacie su skutocne ucelovo neobjektivne, ktore sa na internete neustale objavuju minimalne rok a viac. A pridala sa aj NBS zo Slovenska na zakllade informacii od jedneho zaruceneho pravneho odbornika a poradcu na financie, ktory ked nieco chce vyhodnocovat tak by si mal nastudovat najprv strukturu holdingu SW ako aj obchodne pravo vo vztahu k akciam. Udivuje aj stanovisko NBS ze si Informacie poriadne nepreverila a svojim vyhladenim sa takto strapnila. Ja chapem ze tato technologia je z hladiska technickeho rozvoja tevolucna s krypto technologiou s blockchainom, co tu este nebolo a vzbudzuje to pochybnosti a kazdy moze mat na to svoj nazor. Ale ak sa chcem k niecomu vyjadrovat tak si to najpr nastudujem. SW je start up projekt pod britskou legislativou, ktora ma najlepsi mechanizmus ochrany aj investorov ma svete. Ziadne akcie este nie su na burze. Na burzu sa pojde ked sa zrealizuju prve adresne projeky ktore prejdu do exploatacie. Myslim ze kazdy troska pravne vzdelany velmi dobre vie ake kryteria je potrebne splnit ked sa chcete dostat na burzu. To nie je kryptoburza kde su kryteria podstatne jednoduchsie. Tento projekt nie je len o nadurovnovej doprave mobility 4.0 az 5.0 ale o prepojeni na klaster, na liniove mesta, na ekologiu, ekonomickost, na rozvoj dopravnej infrastruktury, pretoze dnesna doprava kolabuje pomaly vsade, je pomala, vzajomne sa krizuje / cesty,zeleznice/ atd.atd. Polygon kde je demostracia tejto dopravy je v Bielorusku a stavia sa aj v Arabskych emiratoch, kde sa postavi Celosvetove integracne centrumn aj s univerzitou, aj s kontajnetovou, nakladnou a mestskou a vysokorychlostnou dppravou. Je zaujimave ze o tejto doprave informuju zahranicne media, ze polygon navstivili a stale navstevuju investori z celeho sveta, lebo velmi dobre vedia, ze kvalitna a rychla doprava ktorej kapitalova navratnost je 3-5-7 rokov podla narocnosti projektu posilnuje ekonomiku. Len na Slovensku o tomto projekte nie je ani jedna objektivna zmienka, len kopa nepodlozenych nezmyslov. Takze vazeni, konecne jeden revolucny projekt v podani SW. Drzim palce jeho autorovi. Vola sa A.E. Junicky a je technicky inzinier zaroven tyzik, matematik, inovator a viacnasobny vynalezca oceneny viacerymi cenamii zo sveta. Dnes je potrebne taketo projekty podporiovať. L.S.

    Odpovědět
    1. JP

      Rád bych viděl ty informace v zahraničních médiích, můžete sem dát odkazy? A mimochodem, britská legislativa určitě nemá nejlepší mechanismus ochrany investorů na světě, v Británii se podvody registrují jako firmy ve velkém, protože proces je velmi jednoduchý a otevřený všem, viděl jsem už stovky HYIP neboli Ponzi schémat s firemní registrací v Británii.

  6. Petr Krajcigr

    Po pročtení diskuse, bych shrnul asi toto, že polovina diskuse by se mohla smazat. :-). Myslím, že je správné upozornit na to, že by finanční poradci ( myslím tím, standardní poradci regulovaní zákonem, kteří smí zprostředkovávat jasně definované produkty) neměli lákat lidi do této investice. Vzhledem k tomu, že tento typ investice je mimo škálu standardních produktů neregulovaných neboli bez ochrany spotřebitele. Prodejci lákají na to, že zde budou budoucí skvělé zisky. Možná jo možná ne. Na druhou stranu je to technologie, která je již vyzkoušená. Technopark, kde Skyway technologie již stojí je vyzkoušená a v několika zemích se uvažuje o investici. Nejdále jsou ve Spojených emirátech, kde se již staví a bude se zkoušet tato technologie jak vydrží zatěžkávací zkoušky v jiném podnebí a podmínkách. Pro mě je to pravděpodobnější a reálnější než Muskův Hyperloop. Můžu se mýlit, ale evidentně tato technologie je nejdál s prokazatelnými jasnými výsledky. Nemění na tom nic, že ani já osobně bych tuto investici „nemohl doporučil“ . Lze uvažovat o člověku, který je již finančně nezávislý a chce dát někam peníze, které buď ztratí nebo vyhraje a shrábne zisk nebo podpoří novou technologii. Takže to není investice ale spekulace. Je to velice dobré rozlišovat. Určitě ne do portfolia standardních poradců a pro běžné klienty co mají stavení spoření a spořák.:-)

    Odpovědět
  7. Milan

    Psi štěkají a karavana jde dál

    První projekty SkyWay se již od května roku 2018 realizují ve Spojených arabských emirátech. V SAE se budují tratě, výrobní kapacity, univerzita, showroom a další. První etapa výstavby představuje hodnotu 10mld. USD.
    Zatím více než 50 významných světových sdělovacích prostředků jako je Daily Telegraph, The Tribune, Daily Mercury a další o těchto událostech informuje veřejnost.
    V krátké budoucnosti v řádu měsíců se dozvíme o dalších významných událostech v rozvoji technologie SW.

    Právníci skupiny společností SkyWay háji zájmy svých drobných i velkých investorů a já doporučuji pisatelům podobných “informací”, aby čerpali z ověřených aktualizovaných zdrojů a neupravovali je.

    Podívejte se na videoreportáž z probíhajícího soudního procesu v Litvě:
    https://vimeo.com/308065597?fbclid=IwAR31LY4CZw9noLQk-isK7OQBfb-b1QhAK4rqWEh3baNpIAzjmRQMLFqemuY

    Souběžně probíhají další procesy i na nižších úrovních.. Několik jich je již úspěšně završeno. (např. v Rakousku, Dánsku ..)

    Chápu, že některým finančních poradcům odcházejí klienti, ale neměli by používat polopravdy a nepravdy nebo informace několik let staré, bez toho, aby je akualizovali.

    Dnes již podobné “foukání proti větru” karavanu nezastaví, ale může poškodit některé současné i potencionální investory a další rozvoj technologie.

    Odpovědět
    1. JP

      Reportáži v ruštině, kterou si zjevně natočil sám SkyWay, nerozumím. Ale čemu rozumím, jsou varování centrálních bank a regulačních úřadů. Ještě jsem neviděl ani jeden regulační úřad či centrální banku svoje varování stáhnout:
      Varování před SkyWay:
      – Centrální banka Litvy: https://www.lb.lt/en/news/bank-of-lithuania-warns-skyway-activities-in-lithuania-illegal
      – FMA (Nový Zéland): https://fma.govt.nz/news-and-resources/warnings-and-alerts/skyway-capitalskyway-group/
      – FSMA (Belgie): https://www.fsma.be/en/warnings/first-skyway-invest-group-limited-skyway-capital
      – ČNB (ČR): https://www.cnb.cz/cs/spotrebitel/ochrana_spotrebitele/upozorneni/upozorneni_euroasian_rail_skyway.html

      Nikdy jsem neviděl žádné články o SkyWay v Daily Telegraph, The Tribune a dalších, které citujete, takže buď sem dejte odkazy, nebo se to nestalo. Také byste měl doložit budování tratí, výrobních kapacit a dalších věcí v SAE, nebo se ani to neděje.

  8. Honza Prachař

    Všude kde vystupuje Karel Stolarik z Opatova tak to smrdí podvodem. Jenom láká lidi na různé projekty, vydělá prachy a sere na vás je to podvodník!

    Odpovědět
  9. Tono

    Buduci „milionari“ nie že by som Vam neprial bohatsvo ale tady cesta nevede. Jeden z hlavných dôvodov je že fyzika má svoje zákony a tie nepustia… Prosím vygooglite si systém Maglev a jeho masívne podpery včítane mohutných horizontálnych nosníkov. Priehyb nosnej konštrukcie sa dá do istej miery technicky eliminovať predpätím nosníka, avšak je účinný len pri konštantnej hmotnosti nákladu. Problémom je aj vietor, ktorý menej dimenzovanú sústavu nosníkov a vozidiel rozkmitá.
    Z technického hľadiska sú nereálne tiež vizualizácie projektu Skyway na tenkých nestabilných nosníkoch.
    Je zaujímavé, že autori projektu sa vyhovárajú na prebiehajúcu tzv. „certifikáciu“ , bez toho, aby reálne technické riešenie bolo odskúšané …. Kto bude certifikovať? Úradníci ? Čo budú certifikovať? statiku? Farbu vozidiel? Na základe čoho budú certifikovať keď prototyp neexistuje? (pomalé vozidielko v prezentácii v Minsku pohybujúce sa kmitavo na oceľovej konštrukcii snáď sa nepovažuje za prototyp, vhodné je len pre deti do lunaparku …)

    Ak si odmyslíme všetky technické nezmysly, kktoré sa v projekte uvádzajú ( stožiare vzdialené od seba aj 5000m, rýchlosť montáže aj niekoľko km denne , bezkonkurenčne nízke náklady na energiu, tak si treba položiť pár jednoduchých otázok.
    prečo tento projekt už musel jednu krajinu opustiť?
    prečo všemocný prezident bieloruska, jednoducho nezastreší finančne tento projekt a nezaplaví ním celý svet?
    prečo je príslub odmien pre získavavanie nových členov, keď nie je z čoho? ( ak nie práve z Vašich )
    prečo si nemôžete preštudvať celý zmluvný a finančný mechanizmus a rozhodnúť sa či už ako nadšenec, alebo vizionár investovať do projektu ?
    Mne z toho vychádza iba jedno . VEĽMI VEĽMI VEĽMI dobre prepracovaná pyramída

    Odpovědět
    1. Rado

      Ahoj Tono, super odpoved, neda mi nepodporit ta. Mna kontaktoval kvoli skyway jeden byvaly financny poradca a prisiel za mnou s tym, aby som do skyway investoval, pretoze na tom zarobime obaja… vsetko znelo prilis dobre na to, aby to bola pravda, ale aj napriek tomu ma to zaujimalo, kedze skyway je istou formou zeleznice a zeleznica je mojou laskou.
      Kazdou jeho vetou som vsak zistoval, ze mi nieco nesedi a uplne to zabil ten vymakany pamflet, co som dostal na prestudovanie 🙂 obrazky sice nadherne, fakt pekne spracovane, no su to len obrazky… dizajn pekny, ale technicky je to katastrofa. ZELEZNICA TAKTO NEMOZE FUNGOVAT! Styk koleso-kolajnica je overeny uz viac ako dvesto rokov a pri tvare kolesa a kolajnice sa dosialho evoluciou ultimatnej bezpecnosti a spolahlivosti. Skyway vsak tento princip ponizuje a roznymi nezmyslami vyjadrenymi vo forme akoze fyzikalnych prepoctov v letaku vyzdvihuje ten svoj „objav“. Zial, „objav“ je pre beznu prax nebezpecny a podstatne stratovejsi ako povodne zeleznicne koleso, ktore ma jeden okolesnik a presne predpisanu stupavost a polomery. Skyway ma ploche kola a dva okolesniky….to moze fungovat na rovnej trati dlhej 20m na presun zeriava na stavbe a vlastne, tam to aj funguje. Zastanci skyway nech rychlo zabudnu, ze tymto stylom mozu fungovat na vysokorychlostnej prevadzke. Ako take koleso moze prechadzat oblukmi? Za tym je vsak kopa teorie. „Investori“, ktori nemaju ani sajnu z technickeho hladiska o com pisem, nech prestanu citat rovno tu a nech si otvoria aspon wikipediu pre zakladne informacie… alebo nech sa do mna pustia, ak si trufaju, zeleznici sa venujem dvadsat rokov, z toho desat pracujem ako rusnovodic… a ak zacnu namietat, ze to nie je zeleznica, tak to len bude svedcit o tom, ze nevedia po technickej stranke nic.
      Zatial staci. Uvidime, ako sa bude tato diskusia rozvijat. Po technickej stranke rad vysvetlim ovela viac veci.
      Ak vsak aj nadalej niekto vaha, ci investovat, nech sa opyta toho, kto ho lanari, ze kolko uz na tom zarobil…ak sa len nevinne usmeje, je to jasna sprava.
      🙂

  10. Rudolf K.

    Čim to je, že sa takáto inštitúcia ako regulačný úrad len „domnieva“? Čo je to za štátna inštitúcia, že vydáva do médií takéto nepodložené alibistické tvrdenia? Kto je to, čo rozširuje tieto vyhladáva a zveličuje tieto nepravdy?

    Odpovědět
    1. JP

      Pokud se mýlí, může se SkyWay obrátit přímo na ní, případně na soud, aby to varování stáhla.

  11. Rasto

    Haha, nad debilitou niektorych ludi sa mozem len smiat. Myslim tych ludi, co pisu taketo hluposti ako je tento clanok. Nic lepsie a realnejsie ako investovat do Skyway som nevidel. Tupec co tento clanok napisal. Tupec vsetkych tupcov…

    Odpovědět
  12. Milan Vlček

    S prominutim toto může napsat akorat blbec kterej
    vubec neví o čem mluví a jen špiní tento projekt
    SKYWAY ma hmatatelné výsledky ty videa jsou skutečná technologie je certifikovaná a prijeďte se podivat buď osobně do Marinogorki do Běloruska
    nebo teď na Inotrans do Německa tam to uvidíte na vlastní oči .Už bylo dost lhaní máme internet a volny pohyb po celým světě tak už ty lidi vám na ty kecy neskočí.

    Odpovědět
    1. Miro

      Kedy tento podvod postaví funkčnú infraštruktúru a nie hračkársku dráhu ?😂 Dodnes nemá Skyway žiadny oficiálny kontrakt,ktorý by potvrdila aj druhá strana 😂 Stále sa ťahajú peniaze od ovečiek a nič sa za tie roky funkčné postavilo 😂

  13. Emil S.

    Tento clanok o sky way capital je praca neprajnikov/konkurencie?ktora si uvedomila,ze sky way capital a jeho strunova technologia na cele s jeho stvoritelom p.Yunickym napreduje a je jasne dokazatelne,ze sa nejedna o podvod teda o pyramidovu hru.Dalo by sa povedat ze maju nedostatok info.,co myslim si ze vedia velmi dobre o co ide.no musia tuto spolocnos sky way capital kritizovat ba az zpochybnovat.Za tym stoja velke corporacie co nebudem menovat,Kazdy si to moze domisliet.Drzim palce a stojim za sky way capital.

    Odpovědět
    1. JP

      Čím to, že zastánci SkyWay Capital používají stejnou rétoriku jako zastánci Questry, AGAMu, FWAMu a Lianory? Čím to, že zastánci SkyWay Capital mají stejné problémy s chápáním psaného slova?
      Takže znova, náš článek pouze shrnuje stanoviska a názory národních regulačních úřadů různých zemích. To, že je SkyWay Capital pyramidová hra, se domnívá belgický regulátor FSMA (https://www.fsma.be/en/warnings/first-skyway-invest-group-limited-skyway-capital). My pouze informujeme o jeho názoru, takže vaše poznámka je zcela mimo.

  14. David Kučera

    Dobrý den tenhle článek není objektivní, je pravda že např. V litvě byl yunitsky autor struných technologií označen za ruského špiona, a pyramidového krále, a stát proti němu začal s trestním stíháním, ještě před rokem 2014 z podezdření nelegální finanční činnosti, a na základě toho mu zabavili veškerý majetek, a byli mu zmrazeny účty. Nyní bylo trestní stíhání ukončeno pro nedostatek důkazů, a yunitsky žaluje litvu o 10 000 000 eur. Což byli peníze ivestorů které mu zabavili. A vaše tvrzení že žádná technologie ve vývoji není nebo že společnost nejeví žádné obchodní aktivity je nesmysl.Příště prosím než začnete vytvářet nějaký článek porovnejte si prosím obě strany mince. Myslím si že, kdyby to byl jenom dobře sofistikovaný podvod, tak vláda spojených arabských emirátů nevyčlení pyramidové hře pozemek o 50 hektarech v hodnotě 750 mil $ na už mimochodem druhý testovací polygon struných technologií. Tenhle článek je podle mého neobjektivní účel poškodit tuhle revoluční technologii, jako nespočet dalších společností a organizací, ale jak se říká na každou svini se vaří voda. Děkuji za pozornost

    Odpovědět
    1. JP

      Čím to, že zastánci SkyWay Capital používají stejnou rétoriku jako zastánci Questry, AGAMu, FWAMu a Lianory? Čím to, že zastánci SkyWay Capital mají stejné problémy s chápáním psaného slova?
      Takže znova, náš článek pouze shrnuje stanoviska a názory národních regulačních úřadů různých zemích. To, že je SkyWay Capital pyramidová hra, se domnívá belgický regulátor FSMA (https://www.fsma.be/en/warnings/first-skyway-invest-group-limited-skyway-capital). My pouze informujeme o jeho názoru, takže vaše poznámka o objektivtě je zcela mimo.

    1. JP

      Ale ne, snad se tu nebudou opakovat ty manipulace jako s Questrou, Five Winds Lianorou a AGAMEM, kdy tu budete tvrdit, že se regulační úřady v jednotlivých zemích mýlí a vymýšlet si všelijaké historky…
      Informace v našem článku nejsou mylné, jsou stoprocentně pravdivé.

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *