Největší internetový vyhledávač Google oznámil významná omezení v oblasti placené reklamy na investiční produkty a kryptoměny.
Že se u Googlu chystají změny, bylo patrné z ohlasů inzerentů z posledních dní. Mnozí z nich hlásili ukončení možnosti inzerovat v rámci reklamní služby AdWords kryptoměny a s nimi spojené služby. Google dokonce přistoupil k pozastavení některých reklamních účtů.
Google nakonec vydal oficiální oznámení, ve kterém popsal změny, které se týkají reklamy v jeho produktech.
Od června 2018 dojde k:
- úplnému zákazu reklamy na kryptoměny a související věci, jako jsou ICO, kryptoměnové burzy, peněženky a investiční doporučení
- úplnému zákazu reklamy na binární opce a podobné produkty
- omezení reklamy na CFD (Contract for Difference), spot Forex a spread betting
Co se týče omezení reklamy na CFD, Forex a spread betting, Google ho vysvětlil tak, že inzerentem budou moci být jen certifikované subjekty, a to jen v některých zemích.
Certifikát umožňující inzerovat tyto produkty u Googlu budou moct získat jen subjekty, které jsou regulované ve svých jurisdikcích a vyhoví všem požadavkům na reklamu spekulativních finančních produktů.
To znamená, že affiliate partneři brokerů, různé agregátory a obdobné třetí strany inzerovat tyto produkty smět u Googlu nebudou.