Mozilla, Coil a Creative Commons vyhlásily grantový program ve výši 100 milionů dolarů, který má za cíl prosadit alternativní způsob monetizace digitálního obsahu.
Většina digitálního obsahu je dnes k dispozici zdánlivě zadarmo, ve skutečnosti ale uživatelé za něj platí svým soukromým a časem. Jejich osobní data jsou využívána pro cílenou reklamu podle přísloví „čím víc o tobě vím, tím víc na tobě vydělám“.
Tento model s sebou nese řadu problémů nejen v oblasti soukromí, ale také z pohledu centralizace, kdy v mnoha případech jeden subjekt rozhoduje o tom, kolik dostanou autoři za svá díla zaplaceno.
Existuje ale také alternativa, která je založena na přímých platbách autorům. Byl vyvinut nový standard pro webovou monetizaci, pro přímé platby mezi uživateli a autory. Konzumenti digitálního obsahu tak můžou v reálném čase platit autorům při sledování jejich obsahu, postará se o to například jejich webový prohlížeč. Odměnou za to jim je čistý obsah bez reklam a zachování soukromí.
Takový model monetizace nabízí Coil, který díky Interledger protokolu a kryptoměně XRP dokáže v reálném čase provádět platby od zlomků haléřů až po vyšší částky. Už dnes může přes Coil přijímat platby jakýkoliv autor článků, obrázků, videí, hudby nebo třeba her.
Coil ve spolupráci s Mozillou a Creative Commons nyní vyhlásily Grantový program pro web na rozšíření tohoto způsobu zpeněžení digitálního obsahu. Celkově mezi vývojáře a autory rozdělí 100 milionů dolarů, přičemž každý projekt může získat až 100 tisíc dolarů.