V ČR je vyvíjena platforma Cinnamon založená na novém způsobu monetizace obsahu

0

Tvůrci videí budou moct v budoucnu zpeněžit svůj obsah přelomovým způsobem, který využívá kryptoměnu XRP.

Současné video platformy, jako YouTube, většinou mají obchodní model založený na reklamě. Ta ale může být pro uživatele nepříjemná, zatímco pro tvůrce obsahu představuje nejistý výdělek, který není vždy přímo úměrný popularitě jejich videí.

Alternativu se jim chystá nabídnout platforma Cinnamon, která je přímo založená na Coilu. Ten využívá protokol Interledger a kryptoměnu XRP pro platby tvůrcům digitálního obsahu v reálném čase.

Coil v současnosti funguje na bázi předplatného, kdy konzument digitální obsahu platí měsíčně fixní částku 5 dolarů, a když navštíví web, jenž je monetizován v rámci Coilu, tvůrce je v reálném čase placen podle toho, kolik obsahu návštěvník zhlédne. Coil využívá i A1Finance.cz.

Cinnamon bude fungovat na tomto principu, předplatitelům Coilu umožní zhlédnout videa, přičemž tvůrci videií budou placeni v reálném čase podle toho, jak dlouho budou uživatelé jejich díla sledovat. Cinnamon chce oslovit nejen tvůrce, kteří obvykle publikují na serverech jako je YouTube, ale také filmaře, kteří nedosáhnou na smlouvy s velkými společnostmi, jako je Netflix, informoval o tom XRP Observer.

Cinnamon založil Róbert Tarabčák, který je původem ze Slovenska, ale žije a pracuje v Praze. Na Cinnamonu v současnosti pracuje čtyřčlenný tým.