Z Konference herních vývojářů přišla nelichotivá čísla o NFT. Něco ale nedává smysl.
Game Developers Conference uspořádala průzkum mezi 2700 herními vývojáři a 70 procent z nich nemá zájem o NFT, o kryptoměny dokonce 72 procent. Ve svých hrách je nechtějí vidět.
Není možné se ale ubránit dojmu, že se jedná o nepochopení skutečné podstaty blockchainových technologií. Herní vývojáři doposud nedokázali vyřešit, jak hráčům zajistit spolehlivé digitální vlastnictví herních předmětů se vším všudy.
Blockchain je jediná technologie, která to umožňuje napříč různými hrami a platformami. Pokud herní předměty budou tokenizované formou NFT, umožní hráčům skutečné vlastnictví, které je bezpečné a přináší řadu výhod, které jiné technologie nabídnout nemůžou.
Hráči tak budou skutečně vlastnit digitální předměty a nakládat s nimi jako s jakýmkoli jiným vlastnictvím, tedy především volně s nimi obchodovat kdekoliv a kdykoliv. A to i mimo samotnou hru. Nebo je použít v jiných hrách, který příslušný NFT standard také implementují.
Co většina vývojářů pravděpodobně neví, je že blockchain dokáže tvůrci digitálního předmětu zajistit komisi z každého budoucího prodeje mezi kýmkoliv a na jakémkoliv tržišti. Každý úplatný převod to může udělat.
Tokenizované herní předměty do NFT tak vývojářům her můžou přinést nové příjmy v miliardách dolarů, které jim poplynou automaticky z každého placeného transferu NFT, aniž by museli znát účastníky či prostředí obchodu.
A co kryptoměny? Tak například mezinárodní platby s využitím kryptoměn coby přestupních měn můžou být prakticky okamžité a řádově levnější než klasické bankovní platby. To opět otevírá velké možnosti pro herní studia, jak zvýšit příjmy.
Herní vývojáři, kteří se staví proti blockchainových technologiím, prostě jejich podstatu a přínosy nepochopili.