John de Mol dosáhl úspěchu ve sporu s Facebookem, když se domáhal odstranění podvodných reklam zneužívajících jeho jméno.
Je to velký problém současnosti, podvodníci produkují ve velkém investiční podvody, jako například Bitcoin Pro, Bitcoin Code nebo Libra Profit, a zároveň k nim publikují falešné pozitivní recenze a jiné podporující články, ve kterých tvrdí, že dané produkty doporučují i známé osobnosti.
Na tyto své produkty si pak platí reklamy v různých médiích, od vyhledávačů až po sociální sítě. Pro osoby, jejichž identita byla v těchto podvodech zneužita, pak nebývá vždy snadné se domoci odstranění souvisejících reklam.
Holanďan John de Mol musel jít s Facebookem až k soudu, aby se domohl efektivního odstraňování podvodných reklam s jeho jménem. A vyhrál. Facebook se bránil, že je jen neutrálním kanálem informací a že nemůže omezovat svobodu slova, ale holandský soud to odmítl.
Nařídil, aby Facebook proaktivně odstraňoval podvodné reklamy.