Kanadská automobilka Dymak představila vůz, který dokáže těžit digitální měny, když je zaparkovaný. Proč?
Letos se hodně začalo mluvit o tom, jak některé kryptoměnové sítě v čele s Bitcoinem spotřebovávají obrovské množství elektrické energie, a produkují tím tak velké množství emisí. Což je zejména v době snah na ochranu klimatu nežádoucí.
Podporovatelé Bitcoinu proto začali řešit, jak zajistit, aby těžba využívala v co největší míře obnovitelné zdroje. V tomto duchu se ohlásil také Dymak, jehož elektromobil Spiritus dokáže těžit kryptoměny díky výkonné grafické jednotce.
Spiritus dokáže těžit v rámci své aplikace Nebula mimo jiné Bitcoin, Ethereum a Doge. Automobilka mylně na svém webu uvádí také Cardano, ale tato kryptoměna se netěží, je založena na konceptu proof of stake.
Další vtipná pointa je, že Spiritus je jen ve fázi prototypu a k dodání bude nejdříve v roce 2023. A tou dobou se nebude těžit už ani Ethereum, které taktéž přejde na proof of stake.
Kromě toho Nebula obsahuje také kryptoměnovou peněženku, která umožní běžné transakce, jako je přijímání a odesílání plateb.
Otázka zní, proč to vůbec Dymak dělá? Nelze se ubránit dojmu, že je to jen marketingový tah využívající aktuální popularitu kryptoměn.. Protože svět určitě netrpí masivními přebytky zelené energie, které by zoufale hledaly uplatnění, takže by těžba v elektromobilech byla užitečná. Nemluvě o tom, že těžba je výpočetně velmi náročná, takže velmi zatěžuje hardware a zkracuje jeho životnost.
Dokud Dymak nevyrobí auto, které samo bude vyrábět elektřinu a mít jinak neuplatnitelné přebytky, nedává těžba kryptoměn v autech vůbec žádný smysl.