Španělský úřad pro regulaci finančních trhů CNMV vydal nové nařízení ohledně informací, které musí brokeři předávat klientům.
Jelikož celoevropsky roste počet lidí, kteří si stěžují na to, že přišli o peníze při investičním obchodování, rozhodl se CNMV zpřísnit pravidla. Na rozdíl od některých jeho evropských protějšků neomezil pákový efekt, ani nezakázal reklamu či dokonce obchodování s určitými nástroji, jako jsou binární opce, spot Forex nebo CFD. Soustředil se na informovanost klientů brokerů.
Brokeři budou nově muset:
- informovat investory, že podle CNMV je obchodování s investičními nástroji komplexní a nevhodné pro retailové obchodníky
- informovat investory o nákladech uzavření pozice ihned po jejím otevření a o skutečnosti, že u CFD a Forexu je možné díky pákovému efektu ztratit víc, než činila původní investice
- obdržet od zákazníků písemné nebo zaznamenané ústní potvrzení, že byli seznámeni s povahou investičního produktu, který hodlají zakoupit, a že vědí, že podle CNMV není vhodný pro retailové investory
- uvádět v reklamě na investiční produkty upozornění, že se jedná o komplexní nástroje a že z důvodu jejich komplexnosti a rizikům je CNVM nepovažuje za vhodné pro retailové investory.
CNMV zahájí diskuze s ostatními evropskými regulátory s návrhem, aby i oni nařídili stejné povinnosti brokerům.