CySEC zpřísňuje pravidla pro zaměstnance brokerů

0

Kyperský úřad pro regulaci finančních trhů CySEC vydal nové nařízení, ve kterém omezuje nejen marketingové aktivity brokerů.

Jedním z problémů investičního odvětví jsou prodejní taktiky některých brokerů, kteří v rámci snah získat co nejvíce klientů a vkladů neinformují vyváženě o burzovním obchodování, jeho potenciálu a rizicích.

Zákazníkům jsou v některých případech slibovány jisté výdělky a jsou jim zamlčena rizika ztráty kapitálu. Proti tomu se CySEC snaží jít prostřednictvím nového nařízení C181, které se týká těch zaměstnanců brokerů, kteří významným způsobem komunikují se zákazníky (potenciálními i existujícími).

V nařízení stojí:

  • Investiční rady smějí klientům poskytovat jen ti zaměstnanci, kteří na to mají licenci. Ostatní pracovníci se musí takového jednání vůči zákazníkům zdržet.
  • Pracovníci brokera musí mít dostatečné vzdělání a plnit zákonné a etické požadavky. Broker je musí vhodným způsobem vzdělávat.
  • Odměňování zaměstnanců musí být v souladu s nařízením C138 (nesmí být přímá motivace tlačit klienty k větším vkladům a investování).
  • Zaměstnanci musí klientům sdělovat svá skutečná jména.
  • Zaměstnanci musí mít k dispozici přehled informací, které smějí sdělovat klientům.
  • Zaměstnanci nesmí zákazníkům volat často a používat agresivní marketingové taktiky.
  • Brokeři musí své zaměstnance monitorovat a hodnotit.
  • Klíčové aktivity a komunikaci se zákazníky má broker provádět vlastními silami, a ne je outsourcovat.

Brokeři mají tři měsíce na to, aby nařízení vyhověli.